سئو سایت وردپرس| سئو وبسایت فروشگاهی

مشاوره مارکتینگ و سئو سایت فروشگاهی و شرکتی

سئو سایت وردپرس| سئو وبسایت فروشگاهی

مشاوره مارکتینگ و سئو سایت فروشگاهی و شرکتی

سئوی وردپرس

يكشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲ ق.ظ
سایت مدیر سئو:

۱ . بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) یا سئو سایت چیست؟

سئو (بهینه سازی وب سایت در گوگل) یک‌ رشته بازاریابی است و تمرکزش بر آن است تا در نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید. سئو وب سایت شامل تمام پارامترها و اقداماتی است که شما برای کسب رتبه در گوگل و سایر موتورهای جستجو , افزایش ترافیک ورودی به سایت و مطلع شدن موتورهای جستجو از وب سایتتان انجام می دهید. جنبه‌های بسیاری برای  سئو  وجود دارد، از بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی گرفته تا ساخت لینک های داخلی و گرفتن بک لینک از سایت های مرتبط, که همه را شامل می شود. در این آموزش سئو رایگان به بررسی نحوه بهینه سازی وب سایت وردپرس در گوگل و موتورهای جستجو پرداخته ایم. بنابراین در انتهای آموزش یاد می گیرید چطور سایت وردپرس خود را سئو کنید.
دقت داشته باشید بهینه سازی سایت فقط برای موتورهای جستجو نیست بلکه شما باید طراحی سایت و سئو خود را برای کاربران تان انجام دهید.

 

۲ . چرا وب ‌سایت من نیاز به بهینه ‌سازی در گوگل و موتورهای جستجو دارد؟

اکثر ترافیک وب توسط موتورهای جستجو عمده تجاری، مانند گوگل، بینگ و یاهو ایجاد می‌شود. اگرچه رسانه‌های اجتماعی و انواع دیگر ترافیک‌ها در ایجاد بازدیدکننده به وب‌سایت شما تأثیر دارند، ولی موتورهای جستجو اصلی‌ترین روش هدایت برای کاربران اینترنتی هستند.
موتورهای جستجو با توجه به محتوای ارائه‌شده توسط شما ترافیک هدفمندی برای کاربرانی که آن را جستجو می‌کنند، فراهم می‌کند.  اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را پیدا کنند و یا شما نتوانید مطالب خود را به پایگاه داده‌های آن‌ها اضافه کنید، فرصت‌های باورنکردنی را برای ایجاد ترافیک در سایتتان از دست خواهید داد.
جستجوی پرس‌وجوها – کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می‌کنند، ارزش فوق‌العاده‌ای را حمل می‌کنند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می‌تواند باعث موفقیت و یا شکست یک سازمان شود. ترافیک هدفمند به یک وب‌سایت می‌تواند باعث تبلیغات، درآمد و بی‌نظیری و بدون رقیب بودن در بازاریابی را فراهم کند. بنابراین سرمایه‌گذاری در سئو و بهینه ‌سازی سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل می‌تواند نرخ استثنایی از بازگشت سرمایه را در مقایسه با انواع دیگر روش‌های بازاریابی به وجود آورد.

 

۳ . چرا نمی‌توانم موتورهای جستجو را بدون بهینه ‌سازی سایت و سئو به سایتم سوق دهم؟

اگرچه موتورهای جستجو هوشمندند، اما آن‌ها هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای جستجو اصلی همیشه به دنبال بهبود فنّاوری‌شان جهت خزیدن در وب به‌صورت عمیق‌تر و برگشت دادن نتایج بهتری برای کاربران هستند. بااین‌حال، محدودیت هایی در مورد اینکه چطور موتورهای جستجو عمل کنند وجود دارد. اگرچه بهینه ‌سازی و سئو سایت به‌صورت صحیح می‌تواند برای شما هزاران بازدیدکننده و افزایش توجه خالص به وجود آورد، ولی حرکت اشتباه می‌تواند باعث پنهان شدن و یا دفن سایت در اعماق نتایج جستجو (که در دید حداقل است) شود.
علاوه برساخت محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO  همچنین طوری باعث افزایش رتبه‌بندی محتوای قرار داده خواهد شد که دران موتورهای جستجو به‌آسانی آن را پیدا خواهند کرد. اینترنت به‌طور فزاینده‌ای در حال تبدیل‌شدن به رقابت است و شرکت‌هایی که از  SEO استفاده می‌کنند مزیت عمده‌ای در جذب بازدیدکننده و مشتری دارند.

 

۴ . آیا طراحی سایت و سئو را خودم می توانم انجام دهم یا نیاز به مشاور سئو دارم ؟

دنیای SEO پیچیده است، اما اکثر مردم به‌راحتی می‌توانند اصول اولیه انرا درک کنند. حتی داشتن مقدار کمی اطلاعات هم می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش رایگان سئو (SEO) بر روی وب به‌طور گسترده‌ای در دسترس است، ازجمله همین راهنمایی در حال مطالعه هستید؛ و ترکیب این راهنما باکمی تمرین به‌خوبی شما را به یک متخصص سئو یک سایت وردپرس تبدیل می‌کند.
بسته به تعهد زمانی شما، تمایلتان برای یادگیری و پیچیدگی وب‌سایتتان، ممکن است که شما تصمیم بگیرید نیاز به یک متخصص یا مشاور سئو برای رسیدگی به این موارد دارید یا نه؛ بنابراین عملکرد شرکت‌ها در استفاده از سئو می‌تواند متفاوت باشد.  برخی از آن‌ها با تمرکز بسیار تخصصی روی آن کار می‌کنند، درحالی‌که دیگران فقط جنبه های کلی آن را را در نظر می گیرند.
در هر صورت شما با مطالعه همین آموزش رایگان سئو تبدیل به  یک کارشناس سئو خواهید شد (پس خوشحال باشید)!

 

۵ . آموزش تصویری نکات عمومی سئو سایت وردپرس

قبل از هرچیز باید به این نکته اشاره کنیم که روش های بهینه سازی سایت وردپرس که در اینجا اشاره شده است تمامی آن ها توسط خودتان قابل اجرا است و شما با پیاده سازی آن ها در سایتتان قدم اول بهینه سازی سایت موتورهای جستجو را انجام داده اید.

 

۵ . ۱ . بهترین نحوه ی آدرس گذاری وب سایت از نظر سئو در گوگل

 

۵ . ۱ . ۱ . ساختار Permalink یا پیوندهای یکتا

اولین چیزی که باید تغییر دهید تغییر ساختار پیوند های یکتای وب سایتتان است. برای دسترسی به تنظیمات پیوند های یکتا کافی است به قسمت تنظیمات پنل کاربری وردپرس وارد شوید. حالت پیش فرض تنظیمات پیوندهای یکتا با id پست ذخیره شده است (?p=<postid>) اما من ترجیح می دهم آن را روی نام پست یا داخل یک پوشه داخلی مثلا وبلاگ نوشته ها ذخیره شود (/post-name/).

تنظیمات پیوندهای یکتا سئو سایت

در قسمت آخرین گزینه می توانید ساختار سفارشی ایجاد کنید و اگر خواستید نوشته های شما به صورت پیش فرض داخل یک فولدر مانند وبلاگ ذخیره شوند کافی است از کد /%blog/%postname/  استفاده کنید.

 

۵ . ۱ . ۲ . استفاده از www  در مقابل عدم استفاده WWW

خب شما باید فکر کنید که می خواهید سایت شما چطور می خواهید به نمایش درآید, به عنوان نمونه با www مثل   www.example.com  و یا ساده و بدون استفاده از www مانند example.com . کافی است به قسمت تنظیمات عمومی سایت بروید و در قسمت تنظیمات وارد قسمت عمومی شوید و حالتی که می خواهید به نمایش دربیاید وارد کنید.

سئو و بهینه سازی سایت با تنظیم آدرس

همچنین اگر خواستید تنظیمات را در گوگل وبمستر تولز نیز انجام دهید کافی است وارد آدرس سایت آن شوید و دامنه ترجیحی را نظیم کنید برای پیدا کردن دامنه ترجیحی یا preferred domain می توانید ان را در زیر قسمت تنظیمات پیدا کنید.

سئو سایت وردپرس

و می توانید تنظیمات را به صورت زیر تغییر دهید.

 آموزش کامل سئو سایت ادرس گوگل سرچ کنسول

۵ . ۱ . ۳ . کلمات توقف

آخرین چیزی که شما در مورد پیوندهای یکتا برای بهبود سئو سایت وردپرس انجام دهید، این است که کلمات توقفی را از ادرس سایت حذف کنید. کلماتی مانند “از” , “و” و در حالت انگلیسی مانند “A”، and “” و غیره . در نسخه های ۱٫۱٫۶ و بالاتر افزونه یاست سئو به صورت پیش فرض این کار صورت می گیرد. و آدرس های شما از حالت زشتی به صورت ساده تبدیل می شود.
البته باید دقت داشته باشید اگر آدرس های قبلی شما با کلمات زاید تنظیم شده و شما با آن آدرس لینک دریافت کرده اید بهتر است با استفاده از ریدارکت آن ها را به آدرس اصلی تان هدایت کنید.

لینک منبع

  • admin adminii

سئوی وردپرس

نظرات  (۴)

  • کسب و کار اینترنتی
  • کسب و کار اینترنتی | راه اندازی کسب و کار اینترنتی
  • صنعت وهنرتجسم
  • ایا این اموزش را خودمان بدون نیاز به رفتن کلاس میتوان اموخت؟
  • نمای چوبی
  • ممنونم ازتون

  • نمای کامپوزیت
  • موفق باشید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی