بازاریابی درون گرا چیست
بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)
بازاریابی درون گرا بسیار کلیتر از مدل آنلاین آن است.
اما در بازاریابی آنلاین، این روش این گونه عمل میکند که برای مثال شما با رایگان در اختیار گذاشتن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات و یا خدمات برند خودتان، مخاطبان خود را جذب می کنید.
مهم ترین روش پیادهسازی آن، بازاریابی محتوایی میباشد. با مراجعه به مقاله “بازاریابی محتوایی چیست؟” دانش خود را در این زمینه بیشتر کنید.
بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)
در این بخش، مخاطب در حالی که دنبال راه حل مشکل خود در اینترنت میگردد، نام برند شما را به عنوان اولین نتایج جست و جو میبیند.
روش کار آن هم این طور است که بودجهای را در نظر میگیرید و به گوگل میدهید، تعدادی عبارت انتخاب میکنید و گوگل شما را در جست و جوی آن نتایج در رتبههای نخست نشان میدهد، پس از آن به ازای هر کلیک، مبلغی را از شما کم میکند.
مبلغی که به ازای هر کلیک میپردازید بنا به درجه سختی، میزان جست و جو و… متغیر است.
نکته جالب این که میتوانید تعیین کنید که در چه ساعت و روزی، از چه موقعیتی (مثلا ایران، فرانسه، ونیز و… را میخواهید) کاربران بتوانند وبسایت شما را در نتایج ببینند.
منبع
باتشکر از سایتتون